Photobucket

" Wangian Syurga Dalam Cinta-Mu
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Sunday 22 July 2012 | 01:18 | 0 Atasinchi

السلا م عليكم
بسم الله الرحمن الر حيم


Rasanya sudah lama saya meninggalkan laman mengembaraan ini.
Biar pun detik sudah berlalu rupa rupanya sudah terlalu banyak saya melangkah.
Tapi apakah langkah langkah menuju cintanya.?. Allah.. *malu pd-MU ILAHI*

Masa sentiasa bergerak tanpa menghirau mareka yang tidak mempedulikannya.
Hari ini buat peringatan untuk diri saya.Moga coretan ini sentiasa menjadi sahabat yang akn selalu mengingati saya saat terlalai.


Ini teguran dan peringatan dari the real Imam Muda. 

Khas buat semua muslimah di luar sana. Juga buat diri saya terutamanya. :')

Adakah muslimah-muslimah zaman sekarang sudah hilang semangat jihadnya?
Sudah hilang kekuatan hati?
Sudah hilang ketabahannya?
Bukan aku nak suruh perempuan-perempuan Islam jadi ganas, 
cuma aku terfikir bila terbaca kisah-kisah sahabiah, mereka lemah lembut tapi 
sangat kental, hati sekuat besi waja, tak mudah cair dengan lelaki ajnabi *bukan mahram,
 tak meleleh-leleh bila cakap pasal cinta, tak tergedik-gedik bila lelaki cuit.
Maka aku pun mengambil langkah untuk jadikan facebook ku sebagai malaikat 
maut baga kaum Hawa, untuk mentarbiah hati mereka agar kuat, kental dan tabah!
Kalau hari-hari aku bagi status meleleh-leleh, cinta kerana Allah, lelaki soleh 
untUk perempuan solehah, cinta itu fitrah, carilah suami soleh
dan benda-benda leleh yang lain.
"Muslimah yang terhasil nanti macam mana?"
Walaupun (di fb) bertudung, berpurdah, bertudung labuh, ikut usrah, ikut masturat.
Tapi bila cuit sikit, dah tergedik-gedik !
Ngurat sikit, dah sangkut !
Ajak couple sikit, terus setuju !
Lepas tu, putus cinta, meleleh leleh !
Ada masalah sikit, doa nak mati !
Kena marah dengan mak/ayah sikit, buat status cakap tak pernah bahagia !
Exam failed, kata taknak hidup lagi !
Pakwe tak mesej sehari, di status penuh dengan kata-kata rindu !
Pakwe marah sikit, buat status meleleh macam haram !
Fikir secara waras, adakah ini sifat wanita yg ditarbiah oleh
 Rasulullah SAW ketika zaman Baginda SAW?
Nama Saidatina Fatimah, Aisyah, Khadijah, Safiyyah, Ummu Salamah, 
Ummu Habibah, Sumayyah, Ummu Darda', Masyitah, Balqis, 
Maryam dan ramai lagi diagung-agungkan kalian. Tapi apa kalian kenal siapa mereka? 
Bagaimana hebat dan kentalnya hati mereka? Ikut sikap dan akhlak mereka?
Memang akal kalian senipis rambut, tapi kalian bukan BODOH...
Aku datang sebagai pengetuk kepala kalian untuk bangun dari tidur, 
untuk sedarkan kalian supaya jangan jadi bodoh, jangan jadi hamba lelaki, 
jangan jadi hamba cinta haram, jangan jadi perempuan murahan, 
jangan kapel free free macam bohsia, jangan dok bermanja dengan
 lelaki macam perempuan tiada harga.


Okeh dah habis.Entry ini saya tertarik cOz selalu mengunjungi blOg kak Izzah yang cOmel.
Moga bermanfaat ya.
CeritaHati:Bukan mudah untuk menggapai SOLEHAH.Banyak yang perlu ditarbiyah.Tapi semua itulah adalah usaha kita dalam pencarian menggapai redhO ILAHI.
PAST FUTURE


_______________________________________
◕ AhLan WasahLan◕


♥ بسم الله الرحمن الرحيم ♥ Assalam_o_Alaikum ♥ ♥ Dear Brother & Sisters ♥ ♥ How Are u All ♥ ♥ May Allah bless you and your family ♥ ♥ Remember Me In Your Prayers ♥ ♥ Have a nice and wonderful day ♥ ♥ :)
Replace with your own cute word here.
_______________________________________
◕ Semakin Hampir Menemui-Mu ◕


_______________________________________
◕ Keindahan Nama-Mu ◕


_______________________________________
◕ Hilawatul Qalam ◕

.

_______________________________________
◕ SimfOni Kita ◕





Gratisan Musik
" _______________________________________
◕ SmiLe ◕

➜: Allαh mengujimu kerαnα Allαh menyαyαngimu, mαkα senyumlαh! ツ . “ Apαbilα Allαh mencintαi seorαng hαmbα, mαkα Diα αkαn mengujinyα. Jikα hαmbα itu bersαbαr dαn redhα mαkα Diα αkαn memilihnyα menjαdi kekαsihNyα” (Hαdis Riwαyαt Ibnu Mαjαh) _______________________________________
◕ Merindui Ketenangan Dari-Mu ◕

Ya ALLAH Ya Rabb Ya Tuhanku Hati ini berterusan memohon cahayaMu Terimalah aku, usahlah Kau berpaling dariku Setiap hela nafasku hanya milikMu Rinduilah dan cintailah aku Ya ALLAH Kasihilah dan peliharalah aku selamanya Rahmatilah dan berkatilah aku Ya ALLAH Ridhailah aku untuk selamanya ~ _______________________________________
◕ Mahligai Idaman ◕
<
◕ Look Like L.O.V.E ◕

.♥ Bismillahirrahmanirrahim ♥ Di saat engkau meminta diri ini, lihatlah agama yang ada dalam diriku.. Kerana aku akan mendidik bakal-bakal zuriatmu kelak.. Jangan kau pandang akan kecantikan luaran yang ALLAH anugerahkan ini.. Kecantikan luaran ini ada pada setiap wanita, tetapi aku menjaga dalamanku.. Supaya keredhaan ALLAH selalu bersamaku walaupun aku terluka.. ~Andai engkau bakal menjadi imam pada solat malamku.. Bimbinglah aku menjadi yang terbaik untuk keluarga dan agama.. Andai hilang rasa cinta dan kasihmu terhadap diri ini.. Ingatlah bahawa ini amanah ALLAH terhadapmu.. ♥ _______________________________________
◕ Selangkah Hijrahku ◕

Dahulu, aku kurang baik, Kini aku ingin jadi lebih baik. Semalam, aku penuh berdosa, Hari ini, aku berusaha mencari pahala. Aku yang terbuat salah, maafkan, Orang yang membuat salah, aku maafkan. Bila aku menangis, Engkau selalu ada, Tidak nampak, tapi tetap merasa. Dalam doa ku mohon ampunan, Dalam niat ku ingin perubahan. Putih tidak selalunya putih, Hitam, tidak selamanya hitam. Basuhlah dengan jiwa yang tenang, Pasti ada perubahan. Berubahlah, kita mampu mengubahnya. InsyaAllah, bersamaNya, harum mewangi. =')