Photobucket

" Wangian Syurga Dalam Cinta-Mu
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Sunday 24 June 2012 | 07:50 | 0 Atasinchi

Telah kukirim selembar surat pada sungai di hatimu dengarlah gemercik suaranya ketika angin membacakannya. Telah kukirim sebuah perahu sarat muatan rindu padamu debarlah diriku mewakilkan kata-kata tak terucapkan.

Begitulah hati yang sedang berperang dengan rindu yang makin menusuk hati yang kian rapuh.
Bila ada embun jatuh dihatimu,
Barangkali itu kedinginanku dlm gigil rindu,

Angin yg menghembusmu begitu peluk,
Embun yg membiusmu lewat kecupan sejuk,
Tak diragukan itulah aku.


Entah kenapa
Hati ini merasa kehilangan
Akan sesosok keperibadian
yang begitu lembut


Yang menemani dlm kesendirian
Yang menghangatkan dikala hati membeku
Hari hari dlm kebersamaan
Mungkinkah hanya tinggal kenangan belaka


Gelak tawa bersamamu
Kini hanya penantian
Tutur sapa dengan dirimu 
Kini hanyalah impian semata


Jauh tatapan untuk bertemu
Jauh kata untuk menyapa
Walau jarak ini terlalu dekat pada zahir
Tapi antara kita masih ada jarak


Namun hati ini tetap menanti hadirnya dirimu
Walau selama mana pun masa terus berlalu
Ku akan tetap disini
Mencipta simfOni antara KITA.


Kiniku ukir puisi indah buat dirimu
Jika kamu terbaca disini
Ketahuilah
Aku sedang menahan kerinduan terhadapmu.
j_j
Uncangan sepi itu kembali bertandang lagi..
Membawa madah yang menggetarkan hati..
Serasa bagaikan kekuatan direnggut mencengkam..
Bertebaran tangisan menghiasi malam..

Ku cuba berdiri..
Berjalan, dan akhirnya ku cuba berlari..
Ku ingin bebaskan diri..
Dari pautan derita yang menghimpit sanubari..

Bahagia menggamit kemari..
Namun laluannya amat membunuh hati..
Merebahkan langkah ini..
Yang cuba ingin bangkit kembali..

Aku hanya bisa mendongak langit..
Melepaskan pandangan merenung bumi Tuhan..
Tanpa mampu menggapai awan..
Tanpa mampu menelusuri khazanah yang tersimpan..

Luka semalam bagaikan taufan..
Sedaya hati ku cuba melepaskan..
Ulas bibir mengukir senyuman..
Namun jiwa terpalit kebuntuan..

Aksara sepi kuheret ke tepi..
Tangisan hati ku nokhtahkan disini..
Tabir jendela menghela kekuatan..
Moga jiwa menerima takdir Tuhan..

Ku usir resah yang tersimpan..
Bawalah bayu biarkan menghilang..
Jauh disudut hati..
Doaku moga bahagia bertandang..


SimfOnimHati : Tuhan, izinkan aku berlari dari derita ini, izinkan aku terbang menggapai mimpi, izinkan aku bahagia mencari redhaMu Ilahi. Tak diharap pelangi indah, cukup sekadar langit cerah~

~*~Ya Allah, redhai ketulusan hati, Ya Allah, beri aku ketabahan, Ya Allah, aku sanggup berkorban demi rahmatMu~*~

PAST FUTURE


_______________________________________
◕ AhLan WasahLan◕


♥ بسم الله الرحمن الرحيم ♥ Assalam_o_Alaikum ♥ ♥ Dear Brother & Sisters ♥ ♥ How Are u All ♥ ♥ May Allah bless you and your family ♥ ♥ Remember Me In Your Prayers ♥ ♥ Have a nice and wonderful day ♥ ♥ :)
Replace with your own cute word here.
_______________________________________
◕ Semakin Hampir Menemui-Mu ◕


_______________________________________
◕ Keindahan Nama-Mu ◕


_______________________________________
◕ Hilawatul Qalam ◕

.

_______________________________________
◕ SimfOni Kita ◕





Gratisan Musik
" _______________________________________
◕ SmiLe ◕

➜: Allαh mengujimu kerαnα Allαh menyαyαngimu, mαkα senyumlαh! ツ . “ Apαbilα Allαh mencintαi seorαng hαmbα, mαkα Diα αkαn mengujinyα. Jikα hαmbα itu bersαbαr dαn redhα mαkα Diα αkαn memilihnyα menjαdi kekαsihNyα” (Hαdis Riwαyαt Ibnu Mαjαh) _______________________________________
◕ Merindui Ketenangan Dari-Mu ◕

Ya ALLAH Ya Rabb Ya Tuhanku Hati ini berterusan memohon cahayaMu Terimalah aku, usahlah Kau berpaling dariku Setiap hela nafasku hanya milikMu Rinduilah dan cintailah aku Ya ALLAH Kasihilah dan peliharalah aku selamanya Rahmatilah dan berkatilah aku Ya ALLAH Ridhailah aku untuk selamanya ~ _______________________________________
◕ Mahligai Idaman ◕
<
◕ Look Like L.O.V.E ◕

.♥ Bismillahirrahmanirrahim ♥ Di saat engkau meminta diri ini, lihatlah agama yang ada dalam diriku.. Kerana aku akan mendidik bakal-bakal zuriatmu kelak.. Jangan kau pandang akan kecantikan luaran yang ALLAH anugerahkan ini.. Kecantikan luaran ini ada pada setiap wanita, tetapi aku menjaga dalamanku.. Supaya keredhaan ALLAH selalu bersamaku walaupun aku terluka.. ~Andai engkau bakal menjadi imam pada solat malamku.. Bimbinglah aku menjadi yang terbaik untuk keluarga dan agama.. Andai hilang rasa cinta dan kasihmu terhadap diri ini.. Ingatlah bahawa ini amanah ALLAH terhadapmu.. ♥ _______________________________________
◕ Selangkah Hijrahku ◕

Dahulu, aku kurang baik, Kini aku ingin jadi lebih baik. Semalam, aku penuh berdosa, Hari ini, aku berusaha mencari pahala. Aku yang terbuat salah, maafkan, Orang yang membuat salah, aku maafkan. Bila aku menangis, Engkau selalu ada, Tidak nampak, tapi tetap merasa. Dalam doa ku mohon ampunan, Dalam niat ku ingin perubahan. Putih tidak selalunya putih, Hitam, tidak selamanya hitam. Basuhlah dengan jiwa yang tenang, Pasti ada perubahan. Berubahlah, kita mampu mengubahnya. InsyaAllah, bersamaNya, harum mewangi. =')